Beeld bij Cursus Slim Deelnemers Werven

Aanmelden (gesloten): Cursus Slim Deelnemers Werven

Wil je meer deelnemers of heb je moeite om een bepaalde doelgroep te bereiken? Meer jongeren, ouderen, mannen, vrouwen, studenten of mensen uit de wijk? Bijna elke vereniging kent dit vraagstuk. In deze korte online cursus analyseer je jouw situatie en ga je aan de slag met het bedenken van aanpassingen, zodat je de gewenste doelgroep beter kan bereiken en bedienen.

Algemene gegevens

📅  Woe. 10 & 24 maart, 7 april | 19:30 – 21:30 uur
✍️  Gesloten! | Aanmelden vóór 1 maart 2021 door het formulier onderaan deze pagina in te vullen
👥  2-4 personen per vereniging/organisatie
📍  Online
Er wordt gewerkt met een e-learning die ontwikkeld is door het LKCA. Naast de cursusavonden is er ook ‘huiswerk’: zorg dus dat je hier voldoende tijd voor vrijmaakt. Culturele verenigingen uit Veenendaal kunnen kosteloos meedoen. Voor overige verenigingen: neem contact op met de Cultuurmakelaar via cultuurmakelaar@maakveenendaal.nl.

Uitleg Slim Deelnemers Werven

Analyse van de vereniging/ aanbieder

Slim Deelnemers Werven start met een analyse van de cultuuraanbieder, de achterban en de omgeving. Deze analyse vormt het startpunt van het verdere verloop van de cursus.

Cursusavonden

Tijdens de cursus gaat de cultuuraanbieder in drie cursusavonden aan de slag met het doorvoeren van kleine of grote aanpassingen in bestaand aanbod, of het ontwikkelen van een nieuw ‘product’ voor een bestaande of nieuwe doelgroep.
Tijdens deze cursus leert de cultuuraanbieder dit aanbod met behulp van marketingprincipes succesvol in de markt te zetten. Tot slot bekijken we hoe de cultuuraanbieder de huidige en nieuwe achterban betrokken houdt, door het cultuuraanbod steeds goed aan te laten sluiten bij de ‘levensfase’ waar de deelnemer zich op dat moment in bevindt.

Conclusie en start met nieuw cultuuraanbod

Zowel het onderdeel analyse als het onderdeel marketingmix eindigen met het schrijven van een conclusie. Aan de hand hiervan presenteert de werkgroep van je organisatie aan het slot van de cursus een korte ‘pitch’. Hierin wordt onderbouwt welke keuzes zijn gemaakt en hoe je als cultuuraanbieder tot deze keuzes bent gekomen. Natuurlijk streven we ernaar om de aanpassingen en/of introductie van nieuw aanbod daadwerkelijk in gang te zetten.

Pluspunten:

- Geschikt voor iedere cultuurorganisatie
- Gestructureerde aanpak
- Praktijkgericht
- Procesmatige, oplossingsgerichte begeleiding tijdens de cursus
- Ontwikkeld naar voorbeeld van een beproefde en succesvolle methode uit de sportsector