![](/sites/default/files/styles/header_afbeelding/public/assets/images/Nieuwsberichten/Beeldmerk-SSDW-lang.jpg?h=c89dc0f2&itok=Ouo2RK0b)
Samen Slim Deelnemers Werven
Dit is een cursus om leden of deelnemers aan je vereniging of organisatie te binden.
Aan einde van deze training heb je een concreet profiel gemaakt van jouw ideale (nieuwe) deelnemer.
Kruimelpad
- Home
- Samen Slim Deelnemers Werven
De opzet
- Wie: voor vrijwilligers; minimaal 2 personen per vereniging
- Data en tijd: Wordt later bekend gemaakt
- Trainer: Marlon
Samen Slim Deelnemers Werven is een cursus om leden of deelnemers te binden aan je vereniging of organisatie. In drie cursusavonden word je ondersteund bij het werven van nieuwe deelnemers en/of het behouden van huidige leden.
Deze cursus geeft een verfrissende kijk op het werven van deelnemers. Er staat geen succesvolle wervingsactiviteit centraal, maar het heeft tot doel dat het cultuuraanbod van jouw vereniging voorziet in de veranderende vraag van de deelnemer/leden.
Analyse van de vereniging/ aanbieder
Samen Slim Deelnemers Werven start met een analyse van de cultuuraanbieder, de achterban en de omgeving. Deze analyse vormt het startpunt van het verdere verloop van de cursus.
Cursusavonden
Tijdens de cursus ga je in drie cursusavonden aan de slag met het doorvoeren van kleine of grote aanpassingen in bestaand aanbod, of het ontwikkelen van een nieuw ‘product’ voor een bestaande of nieuwe doelgroep. Tijdens deze cursus leer je dit aanbod met behulp van marketingprincipes succesvol in de markt te zetten. Tot slot bekijken we hoe je de huidige en nieuwe achterban betrokken houdt, door het cultuuraanbod steeds goed aan te laten sluiten bij de ‘levensfase’ waar de deelnemer zich op dat moment in bevindt.
Conclusie en start met nieuw cultuuraanbod
Zowel het onderdeel analyse als het onderdeel marketingmix eindigen met het schrijven van een conclusie. Aan de hand hiervan presenteert de werkgroep van je vereniging aan het slot van de cursus een korte ‘pitch’. Hierin wordt onderbouwt welke keuzes zijn gemaakt en hoe je als cultuuraanbieder tot deze keuzes bent gekomen. Natuurlijk streven we er naar om de aanpassingen en/of introductie van nieuw aanbod daadwerkelijk in gang te zetten.
Pluspunten
- Gestructureerde aanpak
- Praktijkgericht
- Geschikt voor iedere cultuurvereniging
- Procesmatige, oplossingsgerichte begeleiding tijdens de cursus
- Ontwikkeld naar voorbeeld van een beproefde en succesvolle methode uit de sportsector
Kosten cursus
De kosten voor deelname aan de cursus en de e-learning worden door MAAK vergoed;
(De vaste kosten zijn €25 per cultuurvereniging, die aan het LKCA moeten worden afgedragen om toegang te verlenen tot de e-learning.)